Новини
«Січеславна-2021» віддає Гран-Прі пластичній драмі «Пейзаж»
29 березня ХХІХ фестиваль-конкурс на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров`я «Січеславна-2021» підбив підсумки. Гран-Прі отримала пластична драма «Пейзаж» Криворізького академічного театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху». Автор сценарію та музичного оформлення – заслужений діяч мистецтв України Олександр Бєльський, режисер-постановник, заслужений діяч мистецтв України Сергій Бєльський, балетмейстер – Наталія Бєльська, виконавці головних ролей – Павло Михайлюк (Солдат) та Єлизавета Бондаренко (Мати Солдата).
Це вже шоста найвища нагорода унікального колективу на цьому міжрегіональному фестивалі. Попередні були отримані в різні роки: 1997 («Краплина меду» за мотивами однойменної притчі О.Туманяна, 2004 («Безсоння» за мотивами поем «Катерина» і «Гайдамаки» Т.Шевченка, 2014 («Пер Гюнт» за мотивами однойменної драми Г.Ібсена), 2015 («Дідух» за мотивами новел В.Стефаника), 2018 («Аліса в Задзеркаллі» за мотивами однойменної казки Л.Керролла).
Ця вистава єдина в цьогорічній афіші «Січеславни» на тему війни, високотрагедійна, але оптимістична Тема, на жаль, лишається актуальною, вона потребує вираження засобами мистецтва, вони ж бо дуже дохідливі і вражаючі. «Академія руху» і раніше мала постановки подібного звучання, зокрема, «Старий та море», «Прощавай, зброє!» та «Щоб пам’ятали». У 12 картинах «Пейзажу» постала низка персонажів, головний герой – солдат, глибоко травмована війною людина. Також наголошено на трагедії наших матерів, які своїх синів на різні війни відправляють та й відправляють, і так вже майже без перерви понад сто років Такі сценічні твори час від часу слід давати чутливій театральній публіці задля збереження у суспільстві емоційної пам»яті про пережиті випробування.
Сценічний твір став видовищем, яке вразило як глядачів, так і високопрофесійне журі, це заслуга всього колективу – керівників, акторів, костюмерів та реквізиторів, майстрів світла та звуку.
Всім щирі вітання з нагоди чергового заслуженого успіху та побажання подальших творчих звершень!
ПРОДОВЖУЄМО «РУХ»: НОВИЙ КЕРІВНИК&РОЗВИТОК ТРАДИЦІЙ
Управління культури виконкому Криворізької міської ради уклало контракт на посаду директора-художнього керівника Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху» з Олександром Бєльським – засновником унікального творчого закладу, його багаторічним очільником.
З театральною сферою він пов’язаний з 1968 року, розпочав творчу діяльність у театрі пантоміми під керівництвом Георгія Городецького при Дніпропетровському Палаці студентів імені Ю.Гагаріна. Приїхавши до Кривого Рогу після закінчення Дніпропетровського медичного інституту 1974 року створив у палаці культури ЦГЗК експериментальну студію пантоміми, 1983 року – перший в Україні народний театр-студію пластичної драми, 1987 року – професійний молодіжний театр-студію пластичної драми «Двох А», 1994 року – міський професійний театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху». 2012 року театр отримав статус академічного.
Є автором (сценаристом, режисером-постановником, сценографом, художником по світлу) майже ста театральних постановок у жанрі пластичної драми, пластичної мініатюри, музичної казки, клоунади.
Має такі нагороди: 1997 р. НСТДУ присудила премію «Експеримент» «за мистецькі здобутки і створення унікального пластичного театру». 2003 р. нагороджений почесною відзнакою Міністерства культури і мистецтв України «За багаторічну плідну працю в галузі культури і мистецтв». У 2006 р. отримав звання «Заслужений діяч мистецтв України». 2011 р. отримав медаль Марселя Марсо «За честь, гідність і вірне служіння мистецтву пантоміми».
З 2003 року – на посаді «директор-художній керівник Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху».
Користуючись нагодою, вітаємо Олександра Гнатовича та просимо його відповісти на кілька питань:
- Театр функціонує в різних формах з 1974 року, як всі ці роки вдається поєднувати творчу діяльність і обов»язки керівника?
Поєднання творчого та господарського видів діяльності передусім заважає саме творчому компоненту. В нашому театрі дуже важливим є те, що від витоків поруч знаходиться Антоніна Григорівна Бєльська, яка завдяки своїм організаторським здібностям вирішує значну частину адміністративних, господарських, фінансових питань, даючи можливість творчій частині колективу віддаватися режисерській та акторській роботі. Зараз вона займає посаду заступника директора і її праця створює для творчого ядра міцний надійний тил, завдяки цьому маємо змогу вільно віддаватися художнім пошукам.
- Чи достатньо 5 років для керівника театру, щоб його змінити?
Театр – живий організм, він змінюється постійно з року в рік під впливом різних зовнішніх та внутрішніх чинників, не завжди передбачуваних, зміни відбуваються перманентно, чітко визначених термінів у творчому поступі не існує. Це іноді збиває з усталеного ритму і порушує встановлені плани, але буває таке, що завдяки несподіваним труднощам та проблемам отримуємо поштовхи до нових творчих здобутків.
- За роки існування змінювався театр, репертуар, акторський склад, відповідно – змінювався глядач та спілкування з ним. Як нині відбувається комунікація з глядачем?
Виховання свого глядача, формування публіки – постійний процес. Глядач має замислюватися над смислом буття, його слід навертати до розуміння суспільних процесів, має відбуватися якомога глибший діалог з публікою під час спектаклю. Театр – це поєднання видовища та виховання, тут за допомогою естетичного видовища відбувається виховання – передача закладених глибоких смислів за допомогою особливих мистецьких засобів. Ми постійно працюємо над культурою поведінки в театрі, перед виставами проводимо розмови, в яких пояснюємо зміст постановок, по закінченні актори виходять не просто для фотосесій, а ще й відбувається живе спілкування, це додає емоцій, підсилює враження від побаченого. Хочемо, щоб глядачі приходили неодноразово, щоб їхнє відчуття театру поглиблювалося.
- Які є плани щодо подальшого розвитку театру, що хотілося б поліпшити?
Плани розмаїті.
Передусім – нові постановки.
Обов»язково – проведення фестивалю театрального мистецтва «МІМ-СЕСІЯ. Пантоміма, клоунада, сучасний танець».
Необхідна умова – участь у театральних фестивалях та різних заходах для обміну досвідом, обговорення нагальних творчих та організаційних питань з колегами.
Плануємо запустити програму пластичних та драматичних вистав малих форм для відкриття «Театру-кафе» в Камерному (Малому) залі, там можуть постійно відбуватися мистецькі заходи різного формату.
Для формування майбутнього глядача хочемо впровадити програму «Світ казок» для регулярного показу дитячих вистав у вихідні. Також маємо бажання увести показ вистав у вечірній час по п»ятницях та середах.
Ще більше уваги хочемо приділити покращенню матеріальної бази, це дасть можливість створювати яскравіше та привабливіше сценічне видовище.
На часі – створення експериментального класу для глибшого опанування євроазіатських методик пластичної гри. Це втілення давньої мрії про школу, яка спеціалізуватиметься на підготовці фахівців саме пластичного мистецтва, це дозволить вивести на вищий рівень майстерність виконавців.
Для підготовки зміни слід провести реорганізацію дитячої театральної студії «Прем»єр», в основу буде закладено принцип морально-естетичного виховання.
Сподіваємося, що наша праця принесе добрі результати творчому колективу, дасть задоволення глядачам та розширить аудиторію.
Відбувся ХХІІІ Міжнародний театральний фестиваль «Мельпомена Таврії», який тривав із 3 по 11 вересня! У Херсоні збиралися керівники театрів, провідні режисери, артисти, журналісти, письменники, заслужені діячі та затяті театрали з усієї країни та інших держав світу! Тут побували представники 37 театрів з 8 країн: Польщі, Білорусі, Вірменії, Португалії, Туреччини, Грузії, Румунії та України! Основна програма складалася з 40 вистав у Херсоні, Миколаєві, Новій Каховці! На заходах побували понад 15 000 глядачів! Фестиваль підтримували Український культурний фонд, Херсонська обласна державна адміністрація, Херсонська обласна рада та Херсонська міська рада!
Працювала потужна Експертна рада, у складі якої – театральний критик, заслужений діяч мистецтв України Сергій Васильєв, білоруський театральний критик, журналіст Дмитро Єрмолович-Дащинський, режисер із Португалії Руї Мадейра, художній керівник Муніципального театру Малтепе (Туреччина), генеральний секретар Євразійської театральної асоціації Кубілай Ерделікара, грузинський режисер та актор Каха Гогідзе, журналісти і критики.
Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» представив пластичну драму «Пейзаж» (автор сценарію та музичного оформлення – заслужений діяч мистецтв України Олександр Бєльський, режисер-постановник, заслужений діяч мистецтв України Сергій Бєльський, балетмейстер-постановник – Наталія Бєльська, виконавці головних ролей – Павло Михайлюк (Солдат) та Єлизавета Бондаренко (Мати Солдата). Прем»єра відбулася 24 грудня 2020 року, у березні вистава здобула вже шостий для театру «Академія руху» Гран-Прі фестивалю-конкурсу на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна-2021».
«Мельпомена Таврії» вручила «Академії руху» нагороду «Краща вистава великої сцени».
Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» показав нову виставу, цікаву як для дитячої, так і для дорослої аудиторії – Пеппі ДовгаПанчоха». Прем»єра відбулася 25 вересня.
|
9-10 грудня відбувся Всеукраїнський відкритий фестиваль
музично-пластичного мистецтва «МІМ-СЕСІЯ-2021»
В номінації «Оригінальне вирішення теми представлення мистецтва
пантоміми» переміг студентський театр «МІМ-АРТ Лабораторія»
Київської муніципальної академії естрадно-циркового мистецтва
(керівник – Наталя Ужвенко).
В номінації «Краще режисерсько-хореографічне вирішення»
перемогла вистава «БУРАТІНО» (режисер-постановник – Андрій Романов,
балетмейстер-постановник – Дар’я Жужура) Запорізького муніципального театру танцю.
В номінації «Краща чоловіча роль» переміг Євген Сокольченко за
роль Джакомо Казанови у виставі «Казанова» (режисер-постановник – Євген
Сокольченко) Миколаївського академічного художнього російського
драматичного театру.
В номінації «Кращий акторський ансамбль» перемогли виконавці
пластичної драми «Акакій» (режисер-постановник Олександр Бєльський)
Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв
«Академія руху».
В номінації «Кращий акторський дует» перемогли
ОлександраТарновська та Микола Левченко за гру у виставі «Осінній рок-н
рол» Херсонського обласного академічного музично-драматичного театру
імені Миколи Куліша.
Диплом лауреата «За високу майстерність і сценічну культуру»
отримала Лариса Кадирова за майстер-клас-виставу «Не плачте за мною
ніколи» Національного академічного драматичного театру імені Івана
Франка.
Гран-прі отримала пластична драма «Пейзаж» (автор ідеї,
сценографічного та музичного вирішення – Олександр Бєльський, режисер
Сергій Бєльський) Криворізького академічного міського театру музично-
пластичних мистецтв «Академія руху».
Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» 9 квітня представив довгоочікувану прем’єру.
«Співи сонця і тіні» за мотивами драматичних творів Моріса Метерлінка та музичних творів Яна Сібеліуса – пластична драма у двох частинах «Сумний вальс» та «Сліпі». Одна – асоціативні картини, створені під впливом сібеліусівської музики, тут основна ідея – непереможне життєлюбство, перед яким відступають хвороби та смерть, яке лишається після відходу людини, перетворюючись на світло. Інша – за мотивами метерлінківської п’єси, тут даються відповіді на питання «У що віримо? Чи маємо надію? Які наші цінності?» та відбувається пошук сили, що веде за собою тих, хто рухається попри негаразди.
Яскраве театральне дійство стало тією важливою позитивною дивинкою, яка подарувала всім глядачам такі необхідні нам нині позитивні емоції та віру у краще майбутнє.
Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» відкрив 29-й театральний сезон! На сцені постала пластична драма «Дідух» , єдина в українському театральному просторі спроба мовою пластики передати зміст творів Василя Стефаника «Камінний хрест», «Похорон», «Катруся», «Злодій». Звернувшись до його новел, режисер, автор інсценізації, сценограф, заслужений діяч мистецтв України Олександр Бєльський підібрав творчі знахідки, які дозволили без слів виразити сторінки історії нашого народу, виразити ідеї, які є актуальними і нині. Постановка має блискучу передісторію – 2015 року витвір отримав черговий Гран-Прі театрального фестивалю-конкурсу «Січеславна».
Криворізький академічний міський театр музично-пластичих мистецтв «Академія руху» спільно з управлінням культури виконкому міськради громадською організацією «Криворізька міська асоціація «ART-культура», метою якої є популяризація здобутків культури та мистецтва, організація фестивалів, конкурсів, інформаційно-культурних заходів, форумів, долучився до участі у міському мистецькому марафоні «ЄднаймосяЗарадиПеремоги», який проводився згідно рішення Криворізької міської Ради. Це – проєкт для спільної мети: зібрати кошти на 10 дронів для Збройних Сил України.
«Академія руху» представила найкращі постановки останніх років.
Пластична драма «Пейзаж» Олександра Бєльського у режисурі Сергія Бєльського – про закінчення війни, яка зруйнувала життя сотням мільйонів та про вояків, які повертаються додому. Вистава здобула Гран-Прі фестивалю-конкурсу на здобуття вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна» та звання «Найкраща вистава великої сцени» на Міжнародному фестивалі «Мельпомена Таврії».
Музична казка «Летючий корабель» за мотивами народної казки – це яскраве захоплююче дійство, насичене елементами української етнографії та фольклору, створене режисером Сергієм Бєльським спільно з художницею Олександрою Вернєєвою. Це історія про те, що не існує безвихідних ситуацій, а справжні друзі завжди прийдуть на допомогу, це уславлення доброти, дружби, взаємодопомоги, покарання зверхності та пихатості. Винахідливі герої завдяки спільним зусиллям та кмітливості долають всі труднощі та досягають мети!
Пластична драма «Співи сонця і тіні» створена за мотивами творів Моріса Метерлінка у сюжетах «Сумний вальс» і «Сліпі». Режисер Олександр Бєльський об»єднав дві сюжетні лінії. Одна – за мотивами метерлінківських «Сліпих», у ній є відповіді на питання «Де ми живемо? У що віримо? Чи маємо надію? Які наші цінності?» Оригінально трактуються символи: острів – це Земля у Всесвіті, сліпі – це людство в безвиході, поводир – це віра, яку втратили люди, чекання у бездіяльності – це ілюзії.
Інша – асоціативні картини під впливом музики Яна Сібеліуса, його чи не найпопулярнішого твору «Сумний вальс», палітра якого – витончена журба, композитор піднімає її на рівень узагальнення, у нього це – одна з моделей існування людини. Основна ідея у трактуванні О.Бєльського – непереможне життєлюбство, яке після відходу людини, перетворюється на світло.
Кожна вистава була показана двічі, зібравши велику кількість глядачів.
30 листопада на базі Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху» відбулася презентація культурно-мистецького життя Покровського району «Покровський кейс» #CULTURE KR, де представили всі заклади культури: театр «Академія руху», Палац культури «Центральний», три музичні школи та десять бібліотек.
У фойє театру гості оглянули виставки художніх робіт та оригінальні фотозони, відкритий музей «Академії руху», присутніх радували музичний дует «Натхнення» у складі Леоніда Юхимовича та Сергія Охонька.
На великій сцені презентували спільний проект художників району – модульне полотно «Кривий Ріг – місто-фортеця», яке знайомить з цікавинками Покровського району.
Бібліотеки розказали про свої проекти «Ти не один» (на допомогу вразливим категоріям населення), «Бібліотека без меж», «Ріднокрай», «Джерела пам»яті»», «Прикрась світ собою».
Мистецькі осередки представили глядачам свої досягнення на місцевому, всеукраїнському та міжнародному рівні.
Пройшла також низка цікавих подій. Світлана Клименко провела психологічний урок «Як зберегти свого внутрішнього кота». Оксана Павлушенко з ГО «Урбаністичне місто» розповіла про можливості грантів на культуру. Катерина Слюсаренко провела майстер-клас з управлінського мистецтва та управління командою.