Пластична драма в двох діях за мотивами однойменної драми норвезького драматурга Г.Ібсена
(Автор сценічної версії та режисер-постановник заслужений діяч мистецтв України Сергій Бєльський. Художній керівник постановки заслужений діяч мистецтв України Олександр Бєльський)
«Втілити на сцені масштабний, глибинний філософський твір Генріка Ібсена «Пер Гюнт» – завдання не з легких. Ну, а «прочитати» його засобами пластичного мистецтва, здається, зовсім неможливо…Але визнані в Україні майстри пластичного мистецтва (засновник «Академії руху» Олександр Бєльський і провідний актор театру Сергій Бєльський), зверненням до «Пер Гюнта» доводять безмежні можливості пластичної драми!
Сценографія «Пер Гюнта» лаконічна і образно функціональна. Дерев’яне цеберко з водою,куди, як у глибину невідомого майбутнього, дивиться маленький Пер; піаніно, на поворотному крузі, стає символом творчості, образом артистичної натури Пер Гюнта, метафорою внутрішнього світу митця і, нарешті, іграшковий потяг з трьох вагонів-будиночків із засніженими дахами, який вестиме за собою по сцені Сольвейг, прикуту до цієї малої батьківщини, де вона все життя прочекала свого непутящого Пера…
Ідею Г.Ібсена про призначення людини з його своєрідністю і непересічністю, з необхідністю самовизначення і реалізації особистості, режисер С.Бєльський вибудовує як історію життєвого шляху Пер Гюнта – мрійника і балакуна, що перебуває у полоні фантазій і прагне вирватися за рамки буденності. Перед глядачем промайне калейдоскоп перетворень Пер Гюнта і його своєрідні особисті коло пекла.
Найвища точка пластичного катарсису – Осе, що лежить на колінах сина. У пластичний композиції вгадується силует Мікельанджелівської П’єти. Цей мотив повториться у фіналі вистави, проте тепер вже Пер Гюнт, помираючи, покладе голову на коліна Сольвейг, що дочекалася його. Перед очима героя постануть картини дитинства, матері, але це лише сумні спогади, сили залишають його, безпорадно падають руки… І засвітяться теплим вогником батьківщини віконця будиночків маленького потяга. І зазвучить геніальна музика Едварда Гріга, така сильна, велична і прекрасна, що можливо, вгамується душевний щем від думок про долю Пер Гюнта, настільки проникливо пластично переповіданої акторами Театру «Академія руху».
Алла ПІДЛУЖНА, Лауреат Премії Національної спілки
театральних діячів України в галузі театрознавства і театральної критики,
театрознавець, театральний критик, журналіст, м.Київ
«Ця вистава – надзвичайна перемога театру. Я давно знайома із вашою творчістю, неодноразово дивилась вистави на фестивалях. Пам’ятаю, що часто постановникам закидали слабкість драматургічного матеріалу. А тут – Ібсен. Але якраз у цьому матеріалі, що передбачає дуже клопітку й складну роботу із текстом, вам вдалось знайти власну тему і розвинути її у цілісне, завершене дійство. Тема ця – митець і світ, митець у світі, ціна творчості… Рівень спектаклю виходить далеко за межі міста. Це справжня насолода і щастя – побачити таку виставу.
Майя ГАРБУЗЮК, доцент кафедри театрознавства та акторської майстерності Львівського національного університету імені Франка,
головний редактор журналу “Просценіум”, кандидат мистецтвознавства,
журнал «ТЕАТР +».
Після перегляду вистави «Пер Гюнт»
«Бачу цей колектив вже давно. Вони, як альпіністи, піднімаються і піднімаються вище і вище! Все думаю, яка ж буде наступна вершина? Від «Червоних вітрил» пройти Шевченка, Лесю Українку, Гоголя, Хемінгуея, тепер «Пер Гюнт»… Безумовно колектив весь час в русі, він росте, змінюються люди, багато молодих , виховуються майбутні таланти. Хочеться побажати, щоб вони трималися міцно, бо це не просто творчий колектив – єдина сім’я.
Я був на Ювілеї «Академії руху», коли батьки дітей, які тут працювали, дякували Олександру Гнатовичу за їх виховання, що він виховує у високому мистецтві, іде високими стежками. Хочеться побажати, щоб не зупинялися і чекати нових вершин.»
Євген КОЛГАНОВ,
заслужений працівник культури України,
заступник голови Національної спілки театральних діячів України
«Я вітаю місто Кривий Ріг з надзвичайною роботою театру «Академія руху». Я дивуюсь всьому сімейству Бєльських, як вони вміють бути різними в різному матеріалі. Я не вірила в те, що п’єсу Ібсена «Пер Гюнт», таку розмовну, таку довгу, таку малодійову, таку описову можна перетворити на пластичну дію. Абсолютно точні невеличкі деталі руху долонь, пози, подачі себе кудись комусь – все це настільки точно читається в залі як думка, як глибока думка, як філософська думка, як сучасна думка. Я просто вражена і дуже рада, що на моєму шляху трапилась ця вистава. Дай Боже нових творчих успіхів.»
Валентина ЗАБОЛОТНА,
театрознавець, професор,
заслужений діяч мистецтв України
«За багато років існування театру «Академія руху» я побачив майже всі його вистави. Цей театр не просто росте, не просто розвивається він осягає неймовірних горизонтів, долає простір, долає час, заволодіває все новими і новими територіями. Міф Кривого Рогу, міф про те, що в індустріальних містах, де у людей повно турбот соціального, екологічного характеру, існує острівець мистецтва, культури, який насправді є цілим материком. Це локальне явище для українського театру є колосальним явищем неймовірно великого масштабу і цей масштаб осягнення теми, осягнення текстів Шевченка, Стефаника, Екзюпері, і зараз Ібсена засобами пластичного театру робить мистецтво цього театру міжнароднозначимим, абсолютно конвертованим. Робота Сергія Бєльського в ролі Пер Гюнта, його постановка – це надзвичайна подія не тільки для українського театру. Кожний рух, кожний жест, пластика ансамблю, мізансцени, композиція, робота з музикою Гріга – всі елементи працюють на виявлення надзвичайно глибокого сенсу. Переконаний, що ця вистава буде зрозуміла всім у всьому світі.
Сергій ПРОСКУРНЯ, режисер, м.Київ
2013р. – Грант Президента України для обдарованої молоді в номінації «Театральне мистецтво» для створення пластичної драми «Пер Гюнт» за мотивами однойменної драми Г.Ібсена (Режисер Сергій Бєльський)
2014р.– ГРАН-ПРІ«Січеславна-2014» за пластичну драму «Пер Гюнт» за мотивами однойменної драми Г.Ібсена