за мотивами однойменної повісті М.Гоголя
(Автор і режисер-постановник заслужений діяч мистецтв України Олександр Бєльський)
Історія маленької людини, яка опинилася на смертному ложі і яка заново переживає своє життя по волі Фатума-долі.
В останню мить життя здалося, що зовсім поряд промайнуло відчуття дитинства. Тому що десь було це дивовижне безтурботне відчуття щастя. Крилом метелика промайнула удача, і , здалося, доторкнулась до його руки. Дитинство і юність промайнули як легкий подих літа, що минає. Що він знав, що бачив крім канцелярського пера і паперу. Мистецтво витонченого письма було їм доведено до досконалості. Маленька платня, скупе харчування поступово перетворило його у людину без бажань, пристрасті якого були загнані так глибоко, що він давно, і , здавалося, назавжди, забув про них.
Чуттєвий дефіцит зароджується десь глибоко у закутках підсвідомості. Як сплячий вулкан, що накопичує свою невгамовну енергію до якогось прориву у викривленому просторі буття.
Нова шинель, як нав’язлива мрія, постала перед його очима. Він був настільки вражений володінням прекрасного і теплого, що шинель стала відчуттям щастя, яке зайняло всю його свідомість.
Але, втративши шинель під час пограбування, тупе бездушне ставлення до нього його керівництва шокувало його настільки, що з цим відчуттям він вже не зміг впоратися.
Над його бездиханним тілом схиляється його душа, вона на коротку мить відроджує його перед останнім польотом у невідомість, даючи йому останній шанс відчути себе щасливою та вільною людиною в польоті над тлінним світом жалюгідних людський страстей, потуг у світі Хаосу і давки за швидкоплинні життєві матеріальні блага.
Олександр Бєльський
«Дуже ефектно з гоголівської «Шинелі» (в буквальному сенсі слова) виходили артисти у виставі «Шинель» Криворізького академічного міського театру музично-пластичних мистецтв «Академія руху». У вигляді декорації і своєрідної дійової особи на сцені стояв величезний муляж партикулярної чиновницької шинелі – мрії Акакія Акакійовича. Ця шинель-дім – як образ мрії і одночасно символ молоха, здатного людину засмоктати, зруйнувати, знищити… У складній візуальній партитурі вистави було задіяно багато персонажів, але вгадується чітка взаємодія темних і світлих сил, які керують людиною. Так, душа приниженого чиновника постає у вигляді дитини милих білосніжних шатах, що бігає, немов у райських кущах, з сачком за метеликами. Думка про те, наскільки скорботний шлях людини від народження до смерті передана творцями вистави пластично надзвичайно образно, вона гранично точна за емоційним посилом і вишукано–театральна по втіленню.»
Алла ПІДЛУЖНА,
Лауреат Премії Національної спілки
театральних діячів України в галузі театрознавства і театральної критики,
театрознавець, театральний критик, журналіст, м.Київ
«Це дійсно вражаюча річ з багатоплановістю. Є план самого Акакія, є його Душа – дуже хороша знахідка в цілому, є план міста Петербурга з його складною аурою. І кульмінаційна мізансцена, коли Душа відкриває плащ, і інша – маленька Душа, що, як пташка, в нас сидить. У вас гарні технічні можливості,які створюють театральну ілюзію. І актори, які тонко володіють пластикою, ніби глиняні, зроблені не на віки, можуть і зруйнуватися,і врешті зникають.
Анна ВЕСЕЛОВСЬКА,
доктор мистецтвознавства, професор
Київського університету театру, кіно і
телебачення ім.Карпенко-Карого
м.Київ
2012р.– ГРАН-ПРІ за виставу «Шинель» на Всеукраїнському театральному фестивалі «Коломийські представлення»(Коломия)
2016р. – ДИПЛОМ переможця вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна-2016» в номінації «Краща режисерська робота» (нагороджується О.Бельський за режисуру вистави «Акакій»)(Дніпропетровск)
2016р. – ДИПЛОМ переможця вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна-2016» в номінації «Надія Січеславни-2016» (нагороджується П.Михайлюк за роль Акакія у виставі «Акакій») (Дніпропетровск)
2016р. – ДИПЛОМ переможця вищої театральної нагороди Придніпров’я «Січеславна-2016» в номінації «Краща роль в пластичній виставі» (нагороджується С.Бельський за роль Фатума у виставі «Акакій») (Дніпропетровск)